Tuesday, November 2, 2010

Ahmadinejad Yahudi Tulen

Soalan : Salam, boleh tuan ulas sikit tentang dakwaan bahawa ahmadinejad ni a crypto jew?

daripada Rosnani Osman


Jawapan : Ahmadinejad Seorang Yahudi Tulen.

Bangsa Parsi itu ialah anak-anak nabi Ishaq a.s bin Ibrahim a.s. Yahudi tu anak-anak Israel a.s (Nabi Ya'qub) dan adik beradik kepada nabi Yusof a.s. Kira-kiranya orang-orang Parsi ni adalah berasal dari keturunan adik beradik kepada Israel a.s (Ya'qub) menerusi isteri nabi Ibrahim a.s bernama Sarah, kerana mereka adalah satu rumpun. Berlainan dengan nabi Ismail bin Ibrahim a.s yang mana keturunannya hari ini ialah orang-orang Arab. Adapun orang-orang Majusi Iran, Parsi yang beragama Syiah (agama yang diasaskan oleh Yahudi Ibn Saba') terkeluar dari garis Islam dan mereka adalah kelompok anak-anak keturunan dari Ibrahim dan Ishaq yang berbuat zalim kepada diri mereka sendiri.. Dalam surah al-Saffat (ayat 113)ada menyebutkan ; "...dan daripada zuriat kedua-duanya, ada yang berbuat baik dan ada yang menzalimi diri mereka sendiri dengan nyata".

Nama Mahmud Saborjhian (kemudiannya ditukar menjadi Ahmadinejad) sabit sebagai berketurunan Yahudi dan berasal dari wilayah itu.. ini didedahkan oleh musuh politik beliau dari kelompok reformis bernama Mehdi Khazali (anak kepada tokoh reformis Ayatollah al-Kassam Khazali) di Iran awal tahun 2009. Semasa pilihan raya presiden iran baru-baru ini, bekas speaker Iran dari kubu reformis Mehdi Karroubi menyindir keturunan Ahmadinejad semasa berdebat dengan presiden Iran berkenaan.


Perlu diketahui, majoriti generasi kedua Yahudi di negara haram Yahudi hari ini merupakan migran dari wilayah Yahudi di negara Iran (rujuk kepada tulisan penulis Iran - Behrouz Souresrafil, bekas editor Kayhan International dalam bukunya Khomeini and Israel) . Bahkan kota tempat munculnya Messiah Dajjal yang sangat-sangat ditunggu oleh orang-orang Yahudi dan Syiah itu berada di Iran, iaitu ISFAHAN - sebuah pusat penyelidikan teknologi nuklear Iran hari ini, yang mana majoriti penghuninya adalah etnik Yahudi. Menurut sebuah akhbar Yahudi, etnik Yahudi di Iran sangat menyukai Ahmadinejad menjadi presiden berbanding Mousavi yang dianggap merbahaya kepada Israel ketika kempen pilihanraya presiden Iran baru-baru ini.

Jika diperhatikan dengan baik, Mahmud Saborjhian ini memiliki akar Yahudi dari segi keturunan, bangsa serumpun, asal wilayah, malah dari segi agamanya – Syiah – yang mana semua kita ketahui adalah sebuah agama yang diasaskan oleh seorang Yahudi bernama Abdullah bin Saba’ dari Yaman. Ada pun nabi-nabi Allah yang saleh seperti Ibrahim a.s, Ismail a.s, Ya’qub a.s (Israel a.s) dan Ishaq a.s tidak berkaitan dengan kelompok Majusi dan Syiah sama sekali, berdasarkan perbezaan aqidah yang jelas.

Walaupun mereka menjadi tunjang kepada orang-orang Yahudi dan Parsi (rumpun Yahudi) dari aspek keturunan. Sementara aqidah kolot Syiah yang jelas meremeh-remehkan darjat nabi-nabi keturunan bani Israel berbanding dengan para Imam mereka yang dianggap suci, sekali gus meletakkan aqidah Syiah berbeza dengan Islam secara jelas, kerana Islam tidak pernah membezakan antara sesama rasul apatah lagi melebihkan manusia biasa (anak-anak Ali dari keturunan Fatimah bint Rasulillah) dengan para rasul yang diutuskan oleh Allah s.w.t. Ini dinyatakan dengan jelas dalam firman Allah (Al-Baqarah;ayat 285); “… Kami tidak membezakan seorang pun di kalangan Rasul-Nya, dan mereka berkata kami dengar dan kami taat…” Wallahu A’lam.

Sambungan; http://tenteradajjal.blogspot.com/2010/11/freemason-ahmadinejad.html

10 comments:

  1. saya dah berbulan-bulan mencari kebenaran sama ada ahmadinejad seorang ahli freemason atau bukan.terima kasih atas kewujudan blog ni.harap diperbanyakkan ulasan berkaitan hal ni.wassallam.

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum. baru saya dapat tahu dengan jelas siapa gerangan si ahmedinejad ni. tapikan, saya pernah terbaca satu artikel yang mendakwa saddam hussein ni ahli freemason. fakta atau fitnah? saddam hussein seorang sunni atau syiah? terima kasih

    ReplyDelete
  3. Bila saya baca berita ini , saya kurang percaya.Memang benar yahudi dan arab keturunan nabi Ibrahim tapi mereka tak sehaluan.Dari mata kasar nya Ahmad nijad lah yang membela Islam kini. Tapi Ahmad nijad pun ramai musuh. saya takut tulisan ini datang nya dari musuh musuh beliau. Wallahwaalam.

    ReplyDelete
  4. terima kasih komen-komen diatas, saudara sharif perlu melihat dari mataa kecil dengan menyelongkar rahsia kerjasama Amerika-Iran di Iran dan Afghanistan, barulah tahu siapa sebenarnya Syiah, negaranya malah peribadi pemimpinnya. Untuk tujuan itu, kena belajar sejarah timur tengah bermula abad 19-21 ni.. baru tercapai hajat nak tahu kebenarannya tu. penulis tidak pernah menyuruh sesiapa mempercayai secara membuta tulis sebelum kajian yg mendalam.

    ReplyDelete
  5. jangan2 yang nge post bukan orang islam nih,,
    liat info lebih jelas dan kebenarannya,,jgn percaya pada fitnah..

    http://archive.kaskus.us/thread/2547525/10

    ReplyDelete
  6. salam,

    Ramai masih tak percaya dan was was yang syiah ini sebenarnya terkeluar dar landasan Islam, sila ke laman website www.sunni-news.net.

    "Many ask me Why do you differentiate between Sunnis and Shias despite our need for unity? So I tell them brother how can there be unity between Islam and the rejecters of Islam, or between the followers of Allah and the followers of Satan? Unity, my brother, is not accomplished at the cost of our religion and creed, but rather it should be built on the unity of creed. Remember that when the People of Israel worshipped the bull, Moses came to them and pulled the beard of his brother Haroon, who apologized to him and said: O son of my mother! Seize (me) not by my beard nor by (the hair of) my head! Truly I feared lest thou shouldn't say, ‘Thou has caused a division among the Children of Israel, and thou didst not observe my word!’" (Taha 20:94).

    "however, the brutal fact remains that under the pretense of Ali's Superiority and the so-called love of the Prophet's family members, Shias have literally evolved an entirely new religion, grossly distorted the teachings of the Holy Qur'ân, and completely rejected the sanctity and authenticity of the Hadeeth. They have elevated the sayings of their imams to the level of the Prophet's sayings and have classified them as Hadeeth. For all practical purposes, they reject the most authentic sayings of the Prophet (Peace be upon him) and Base their religion on the so-called Hadeeth attributed to their Imaams. By doing so they have rejected one of the most fundamental principles of Islam: The law can only be derived from the sayings and actions of the Prophet (Peace be upon him), not any other human being".

    ReplyDelete
  7. salam semua,syiah mengagungkan 12 imamnya! macam ada kaitan dengan 12 kaum yahudi dalam The arrival. kalau tak silap la. sapa yg tahu mungkin boleh habaq. wasalam.

    ReplyDelete
  8. kpd siapa yg tak tahu lagi bahawa syiah itu sesat.. di sini saya tertera kan hadis nabi.. iaitu nabi bersabda ”Demi Tuhan yang memegang jiwa Muhammad di tangan-Nya, akan berpecah umatku sebanyak 73 puak, yang satu masuk Syurga dan yang lain masuk Neraka.” Bertanya para Sahabat: “Siapakah (yang tidak masuk Neraka) itu Ya Rasulullah?” Nabi menjawab: “Ahlussunnah wal Jamaah.”.. maka hanya satu puak shj yg BENAR!.. jadi anda sendiri sudah tahu kan puak syiah itu masuk mana?... tepuk dada tanya iman...

    ReplyDelete
  9. Saya dulu memuji ahmadinejad kerana membela Islam Tapi sekarang tidak lagi kerana ada banyak bukti termasuk video beliau bersama rabbi yahudi. Allah pun telah berfirman mereka kaum yahudi Dan nasrani tidak akan Senang sehingga kamu mengikuti ajaran mereka. Ahmdinejad merupakan boneka pro Amerika yang membela syiah di Iran Dan bersekongkol dengan Amerika. Penipuan ahmadinejad juga lantang bersuara di PBB bahawa koninya Dia akan melenyapkan ISRAEL dari PETA dunia. Berkaitan dengan Saddam Hussein Saya tidak beberapa yakin belia adalah musuh islam atau tidak.

    ReplyDelete
  10. Saya dulu memuji ahmadinejad kerana membela Islam Tapi sekarang tidak lagi kerana ada banyak bukti termasuk video beliau bersama rabbi yahudi. Allah pun telah berfirman mereka kaum yahudi Dan nasrani tidak akan Senang sehingga kamu mengikuti ajaran mereka. Ahmdinejad merupakan boneka pro Amerika yang membela syiah di Iran Dan bersekongkol dengan Amerika. Penipuan ahmadinejad juga lantang bersuara di PBB bahawa koninya Dia akan melenyapkan ISRAEL dari PETA dunia. Berkaitan dengan Saddam Hussein Saya tidak beberapa yakin belia adalah musuh islam atau tidak.

    ReplyDelete