Tuesday, June 11, 2013

Soalan-Soalan Yang Membongkar Siapa Syiah Sebenarnya

Jika berhujjah atau berdialog dengan orang-orang Syiah, kelompok Sunni pro-Syiah, Syiah dari segi politiknya atau kelompok pencinta kepada Revolusi Iran, Tanyakan kepada mereka mengenai soalan-soalan ini:

1) Kenapa tiada seorang Syiah di pusat tahanan Teluk Guatanamo?

2) Kenapa negara-negara Barat tidak menyenaraikan anggota militia Syiah dalam senarai pengganas? Contohnya seperti Hisbullat?.

3) Apa yang sebenarnya dilakukan oleh Hisbullat di selatan Lubnan? ( Mereka berkubu 30 km didalam sempadan Lubnan dan memenuhkan kawasan tersebut dengan masyarakat Kristian dari UN supaya tiada pun Mujahidden Sunni datang ke kawasan tersebut untuk menyerang Israel)

4) Tahukah anda peristiwa yang berlaku pada tahun 2006 merupakan drama bertaraf antarabangsa antara Syiah dan Hisbullat untuk menjaga sempadan Israel, sama seperti yang dilakukan oleh rejim Assad.

5) Kenapa droid milik Amerika asyik mengebom anggota Al-Qaeda dn tentera-tentera Syariah setiap hari di Yemen tetapi TIDAK PERNAH mengebom tentera Huthi Syiah di Yemen walaupun mereka tahu KEDUA-DUANYA di Yemen dan terlibat dalam pergolakan di sana?

6) Kenapa Perancis masih enggan menyenaraikan Hisbullat dalam senarai pengganas antarabangsa?

7) Mengapa France melakukan "Perbincangan" setiap hari tentang menghantar senjata untuk FSA yang boleh dikawal dari jauh dan dikesan oleh GPS, tetapi masih TIDAK PERNAH menghantar sebutir peluru pun sehingga sekarang?

8 ) Mengapa barat TIDAK PERNAH membenarkan untuk membentuk mana-mana negara Islam Sunni dengan undang-undang Syariah sepenuhnya, bukan di Afghanistan, Pakistan, Somalia, Mali, Yemen walaupun majority dari mereka mahukan undang-undang Syariah ini,,,, TETAPI mereka membenarkan Iran untuk menjadi negara Syiah TERBESAR mempraktikkan sepenuhnya Undang-Undang Syariah Syiah di teluk Arab?

9) MENGAPA Syiah telah dibenarkan untuk menyebarkan agama mereka di Afrika dan menukar 50% daripada Afrika kepada Syiah tetapi SEMUA PERTUBUHAN ISLAM BUKAN KERAJAAN ( NGO) adalah dilarang sama sekali daripada bercakap untuk menyokong Sunnah?

10) Mengapa Hisbullat, Iran, Iraq dibenarkan untuk membunuh DI KHALAYAK RAMAI di Syria tetapi Sunni dilarang sama sekali untuk mengatakan semudah perkataan "BANTULAH FSA" mereka akan ditangkap!



Kemudian tanyakan mereka soalan-soalan ini ;

1. Mengapa negara/kumpulan yang mahu menegakkan Islam tidak diiktiraf menang walaupun telah menang seperti FIS di Algeria dan Hamas.. begitu juga yang menang secara kekerasan sepertt di Afghanistan dan Somalia. Sebaliknya semasa perang Israel-Hezbollat pada 2006 yang lepas,  Hezbollat (baca Hizbus Syaitan seperti yang diberikan nama oleh Sheikh Yusuf Qaradhawi) cepat-cepat diumumkan sebagai pemenang?

2. Mengapa serangan propaganda berbeza antara Sunni dan Syiah.. serangan propaganda terhadap al-Qaeda, Taliban dan jemaah-jemaah jihad yang lain adalah dengan maksud untuk memburukkan mereka tetapi serangan propaganda terhadap syiah untuk menaikkan imej mereka di mata dunia.


3. Mengapa sekatan dilakukan terhadap negara yang dikuasai Sunni yang benar-benar ingin menegakkan syariat Islam seperti sekatan penerbangan (flight tidak dibenarkan mendarat) seperti berlaku kepada Afghanistan zaman taliban dan sekatan perbankan dengan negara luar tetapi tidak dilakukan kepada Iran.
 

4. Mengapa kumpulan Sunni yang khusus memerangi Syiah di Pakistan iaitu Sipahi Sahabah dengan Lasykar Jankghuie dilabel pengganas oleh barat tapi sebelah syiah iaitu Tehrik Ja'fari tidak dilabel pengganas.

5. Mengapa tokoh-tokoh Syiah yang kononnya dimusuhi Barat dan Israel seperti pemimpin Iran bebas kemana-mana (boleh bermut'ah) dan boleh berucap di meja PBB..sedangkan pejuang-pejuang Islam diburu hingga ke lubang cacing hingga nak guna alat-alat selular pun tidak boleh kerana bimbang dikesan oleh satelit barat lalu dibunuh...inilah yang berlaku kepada pejuang-pejuang Sunni di Iraq, Afghan, Chechen, Palestin...



Soalan-soalan ini menjelaskan jawapannya bahawa Syiah sama ada IRAN, SYRIA, HEZBOS SYAITAN, SYIAH IRAQ bermain wayang dengan Israel disebalik peristiwa-peristiwa di Timur Tengah sekaligus mengesahkan sangatlah benar Syiah sebenarnya kakitangan Yahudi secara sedar dan Barat (Yahudi) sangat mengenali hati budi permusuhan Syiah terhadap umat Islam. Kita tidak lupa Syiah adalah berasal dari benih Yahudi Abdullah bin Saba' muncul selepas 10 tahun kewafatan Baginda S.A.W.

credit to fb
Syria Care: Pertubuhan Penyayang Islam Membantu Syria
dan fb Abu Naaielah (Ustaz Nasim)

18 comments:

  1. Kisah sebenar dalang di sebalik hasutan untuk memulakan BUDAYA huru-hara...di negara Malaysia.

    http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/08/greetings-to-all-i-hope-to-share-with.html

    ReplyDelete
  2. Sila ke media BEBAS ....globalresearch.ca

    salam.

    ReplyDelete
  3. Bismillah: supaya islam sama islam bergaduh. samalah juga bila anwar dilayan baik oleh barat dan mahathir dilayan biasa saja. anwar melawat berkapit merah, mahathir tidak. jadi akhirnya bergaduh. siapa yang untung?

    ReplyDelete
  4. Umat islam yang bersama Allah dan Rasul-Nya sentiasa menyayangi antara satu sama lain dan sangat keras sikapnya terhadap orang kafir. islam tidak sekadar perbincangan antara anwar dan mahathir, soalnya mengapa golongan yang dituduh sebagai muslim (Syiah Nusairiyyah) membunuh ratusan ribu umat Islam di Syria lebih dahsyat dari zionis? Islam ke kafir tu?

    ReplyDelete
  5. Connectify: Teknologi perisian tentera kini untuk pengguna bagi perkongsian internet. Sebagai contoh katakan rakan sebilik anda mempunyai komputer riba yang disambung ke talian internet manakala komputer riba atau tablet anda tidak mempunyai sambungan internet, maka perisian inilah yang anda perlukan. Baca selanjutnya...


    Telefon pintar Sony Ericsson Xperia tawarkan kapasiti 50GB simpanan secara percuma. Pihak Sony Ericsson telah melancarkan promosi bagi pemilik Xperia yakni ruang simpanan berkapasiti sebanyak 50GB secara percuma berasaskan teknologi cloud storage. Baca selanjutnya...


    Telefon pintar berteknologi Android kini turut sama 'berperang' di medan peperangan untuk membantu tentera dengan mengenal pasti lokasi laluan & pasukan yang lain serta membantu membina taktikal sistem pertahanan pasukan. Pihak tentera Amerika Syarikat telah melancarkan versi terbaru prototaip yang diberi nama Army Software Marketplace iaitu sebuah laman web yang menyediakan muat turun aplikasi perisian bagi peranti yang telah disahkan di dalam rangkaian tentera. Baca selanjutnya...


    Syarikat pengeluar BlackBerry, Research In Motion (RIM) mengalami masalah kegagalan servis yang serius dalam sejarah iaitu kegagalan titik tunggal atau istilah 'single point of failure' yang disebabkan oleh bencana alam di beberapa negara bebaru ini.Baca selanjutnya...


    SINGAPURA (AFP) - Rekrut baru bagi pertahanan tentera Singapura di mana tentera udara & tentera laut akan mendapat senjata baru selain senjata api iaitu iPad. Anggota tentera boleh mengunakan kamera terbina dalam Ipad tersebut untuk mengambil foto & klip video di tempat kerja dan memuat naik ke portal dalam talian Angkatan Bersenjata Singapura(SAF), LEARNet. Anggota tentera juga boleh menggunakan bahan media seperti foto dan video untuk melaksanakan penilaian selepas latihan atau misi.
    Baca selanjutnya...

    ReplyDelete
  6. SYIAH SESAT LAGI MENYESATKAN .TAQIYYAH SYIAH ADALAH TENTERA DAJAL

    ReplyDelete
  7. SEMUA FITNAH SALAFI-WAHABI TELAH KAMI BANTAH DISINI

    http://www.akhirzaman.info/islam/syiah/2254-syiah-itu-dipelihara-amerika-.html

    http://www.akhirzaman.info/islam/syiah/1791-syiah-dan-zionisme.html

    http://akhirzaman.info/islam/syiah/2184-bukti-nyata-syiah-bukan-islam.html

    http://akhirzaman.info/islam/syiah/1825-sejarah-agama-syiah.html

    http://www.akhirzaman.info/islam/syiah/2254-syiah-itu-dipelihara-amerika-.html

    http://www.akhirzaman.info/islam/syiah/1791-syiah-dan-zionisme.html

    http://akhirzaman.info/islam/syiah/2184-bukti-nyata-syiah-bukan-islam.html

    http://akhirzaman.info/islam/syiah/1825-sejarah-agama-syiah.html

    http://sejarah.kompasiana.com/2013/08/25/daftar-kejahatan-syiah-sepanjang-sejarah-islam-583788.html

    http://penaminangreturn.blogspot.com/2013/05/pengenalan-mengenai-syiah.html#axzz2eDUutsWr

    http://www.akhirzaman.info/islam/syiah/1727-syiah-imamiyah-bertentangan-dengan-ajaran-islam.html

    http://edukasi.kompasiana.com/2013/04/18/mempelajari-rahasia-ajaran-syiah-dari-sumber-aslinya-547879.html

    SEMUA USTAD-USTAD ANTUM SUDAH KEHABISAN HUJJAH DALAM BLOQ YG ANA CANTUMKAN DIATAS. DAN SEMUA TULISAN ANTUM DIATAS SUDAH TERJAWAB DALAM DAFTAR BLOQ YG ANA BERIKAN PADA ANTUM. SILAHKAN ANTUM MASUK DALAM SATU BLOQ TERSEBUT JIKA INGIN MEMBANTAHNYA.

    INGAT : " Selama antum berpikir logis dan penjelasan logis sdh diberikan bahwa SYIAH ADALAH MAZHAB ISLAM.( lihat dibloq akhir zaman) fatwa ratusan ulama berbagai mazhab menyatakan syiah SAH KEISLAMANNYA.

    DAN PERHATIKAN JUGA SEJARAH PERLAWANAN SYIAH iMAMIYAH ( IRAN DAN HIZBULLAH) MELAWAN AS DAN YAHUDI. DAN ANTUM JUGA BISA MEMBANDINGKAN DGN SIKAP RAJA SAUDI DAN SYEIKH2 JONGOS SALAFI-WAHABI ANTUM DALAM MENYIKAPI AS DAN ISRAEL.

    ReplyDelete
  8. seharusnya yg antum tanya adalah kenapa bani saud dan syeikh jongos antum mengingkari perintah nabi saw dalam hadist bukhari -muslim agar MENGELUARKAN KAUM MUSRYIKIN DIJAZIRAH ARAB ???? KENAPA MALAH BANI SAUD MENGUNDANG AS DAN MEMBERI IZIN PANGKALAN MELITER DISAUDI ARABIA. DIMANA TENTARA MUSRYIKUN AS BERJUMLAH RIBUAN ORG DISANA ??

    TANYA JUGA KENAPA SYEIKH2 JONGOS ANTUM DIAM SERIBU BAHASA TANDA SETUJU BAHWA SAUDI ARABIA BEKERJASAMA DGN AS, DIMANA DIKETAHUI UMUM AS ADALAH TEMAN SEJATI ZIONIS ???? SILAHKAN DIJAWAB

    ReplyDelete
  9. PERHATIKAN HADIST NABI SAW INI BAIK2 BRO..

    1. Shahih Bukhari | No. 2911 | KITAB JIHAD DAN PERJALANAN (PERANG)
    Dari Ibnu Abbas ra, dia berkata: “Hari Kamis. Apakah hari Kamis itu?” Kemudian Ibnu Abbas menangis sehingga air matanya membasahi kerikil, lalu dia berkata: “Rasulullah saw sakit keras pada hari Kamis, lalu beliau bersabda: “Bawalah alat tulis kepadaku, aku catatkan buat kalian suatu catatan yang sesudah itu kalian tidak akan tersesat selamanya.” Maka mereka bertengkar dan tidaklah seyogya disisi Nabi ada pertengkaran: Mereka berkata: “Rasulullah diam”. Beliau bersabda: “Biarkanlah aku; sesuatu yang sedang aku lakukan (bersiap-siap menghadapi wafat dll) adalah lebih baik daripada apa yang kalian ajakkan kepadaku”. Ketika wafat, beliau saw berwasiat dengan tiga hal, yaitu: KELUARKANLAH ORANG-ORANG MUSYRIK DARI JAZIRAH ARAB, berilah hadiah kepada tamu (utusan) sepadan aku (Nabi) memberi hadiah kepada mereka. Dan aku lupa terhadap yang ketiga

    2. Bukhari dan Muslim meriwayatkan bahwa Rasulullah SAWW berwasiat tiga hal saat menjelang wafatnya: PERTAMA, KELUARKAN KAUM MUSYRIKIN DARI JAZIRAH ARAB. Kedua, berikan hadiah kepada delegasi seperti yang biasa kulakukan. Kemudian si perawi berkata, “aku lupa isi wasiat yang ketiga.”( Shahih Bukhari jil. 7 hal. 121; Shahih Muslim jil. 5 hal. 75.)

    Pertanyaannya:
    ADAKAH PEMERINTAH SAUDI DAN SYEIKH ANDA MENTAATI HADIST ATAU PERINTAH NABI SAW : “KELUARKAN KAUM MUSYRIKIN DARI JAZIRAH ARAB”
    yang terjadi malah sebaliknya , raja fadh-saudi arabia berkerjasama dgn amerika dan yahudi dengan memberikan ijin kepada amerika untuk mendirikan PANGKALAN MELITER DIARAB SAUDI.
    APAKAH SYEIKH2 MUNAFIK ANTUM ITU TIDAK PAHAM TTG HADIST NABI SAW TERSEBUT ATAU PURA2 BEGO. KALO MERKA TAHU LALU KENAPA MEREKA TIDAK MENENTANGNYA DAN RELA JADI JONGOS PEMERINTAHAN SAUDI ARABIA SAMPAI SEKARANG.

    sebagian kaum wahabiyun membela tuannya saudi arabia dgn berkata : "Pendirian pangkalan meliter AS disaudi arabia karena sudah terlanjur disepakati raja fadh lewat MOU."

    jawaban kita :
    1. Apakah antum mau mengikuti nabi saw atau mengikuti raja fadh yg berkaloborasi dgn pihak amerika-yahudi ????

    2. Apakah syeikh2 antum tidak tahu ratusan ribu nyawa muslim irak, sudan, libyadll syahid akibat bom dan rudal serta pesawat-pesawat tempur pembunuh kaum muslimin tsb dilepaskan dari pangkalan meliter AS disaudi arabia itu ??

    3. Apa peran sheikh2 yg antum banggakan itu yg diam seribu bahasa atas pembantaian tsb dan berdirinya pangkalan meliter itu yg telah mengorbankan ratusan nyawa kaum muslimin diirak, sudan, Libya dll.

    4. Apakah jauh lebih penting sebuah MOU dengan ratusan ribu nyawa muslim ?

    5. jika anda katakan lebih penting nyawa kaum muslim maka mengapa sampai sekarang PANGKALAN KAFIR AMERIKA TETAP BERCOKOL DISAUDI ARABIA ????? BUKANKAH INI BUKTI NYATA PENENTANGAN KAUM WAHABIYUN KEPADA SUNAH NABI SAW ???? LALU APA ARTINYA SELOGAN KALIAN YG MENGATAKAN KAUM WAHABI MEMURNIKAN AL-QURAN DAN MENYEBARKAN SUNAH/ BERPEGANG KEPADA SUNAH NABI SAW ???? SUNAH YG MANA KALIAN PEGANG ??? KALO MENGUSIR AS SAJA SHEIKH2 KALIAN TAK MAMPU !!!!!!! DASAR KAUM PEMECAH BELAH UMAT.

    6. KALO MENGATASI HAL YG DIDEPAN HIDUNG SAJA SYEIHK2 ANTUM TAK MAMPU LALU BAGAIMANA BISA KAMI PERCAYA BUALAN2 SYEIKH2 ANTUM MAU MENGAKKAN SUNAH ???? MASIHKAH ANTUM PERCAYA PADA BUALAN SHEIKH2 MUNAFIK WAHABI-SAUDI ARABIA ITU ????

    makanya jgn asbun bro ??
    PENUTUP TTG FITNAH TULISAN AM WASKITO DIATAS
    Allah berfirman :
    HAI ORANG2 YG BERIMAN JANGANLAH KAMU MENGATAKAN SESUATU YG TIDAK KAMU KETAHUI. AMAT BESAR KEBENCIAN ALLAH KEPADA ORANG2 YG MENGATAKAN SESUATU YG TIDAK DIA PERBUAT/KETAHUI ( QS. 61:2-3)

    MEREKA SEKALI-KALI TIDAK MEMPUNYAI PENGETAHUAN TENTANG HAL ITU, BEGITU PULA NENEK MOYANG MEREKA. ALANGKAH BURUKNYA KATA-KATA YANG KELUAR DARI MULUT MEREKA. MEREKA TIDAK MENGATAKAN (SESUATU) KECUALI DUSTA ( QS. Al kahfi ayat 5)

    ReplyDelete
  10. SEMUA TUDUHAN ANTUM TTG SYIAH YG BEKERJASAMA DGN AS DAN YAHUDI TERBANTAHKAN DGN FAKTOR SEJARAH. SILAHKAN LIHAT FAKTA SEJARAH BRO

    Sekedar info buat antum tentang perlawanan syiah (iran dan hizbullah) thd yahudi dan amerika mulai dari revolusi iran tahun 1979 s/d sekarang:
    1. Satu-satunya negara muslim DIDUNIA yg tak punya hubungan diplomatik dengan Amerika dan Israel adalah IRAN

    2. Amerika telah berperang melawan iran melalui kaki tangannya pada waktu itu adalah irak pada thn 1980-1988. ( baca: irak didukung oleh amerika)

    3. reaktor nuklir irandihancurkan oleh yahudi serta amerika thn 1980

    4. Shah Reza Pahlevi didukung oleh amerika dalam revolusi iran tahun 1979 yg berakhir dgn kekalahan dan kemenangan berada pada pejuang revolusi pimpinan ahlul bait nabi saw yaitu imam ayatullah sayyid ali khoemeni

    5. Kedutaan Amerika di Teheran oleh para aktivis mahasiswa pada 4 November 1979 yang diikuti penyanderaan 52 orang diplomatnya selama 444 hari, merupakan peristiwa yang memalukan Amerika dan cukup menjadi alasan untuk memutuskan hubungan diplomatik pada 7 April 1980. Selanjutnya, dengan dalih HAM dan demokrasi Amerika gencar menjatuhkan berbagai embargo, operasi intelegent dan operasi militer.

    6. Pada 24 April 1980, Amerika melakukan operasi militer dengan sandi “Operation Eagle Claw” sebagai pendahuluan penyerangan terhadap Iran. Operasi ini berakhir gagal, 8 anggota militer Amerika tewas dan beberapa ditahan. Penyerangan dihentikan seiring penandatangan Algiers Accords di Aljazair pada 19 Januari 1981. Sehari setelahnya, kedua pihak saling melepaskan tawanan

    7. Pada Januari 1984, Presiden Ronald Reagan mendeklarasikan Iran sebagai “a sponsor of international terrorism” dan menggalang negara-negara di dunia untuk tidak menjalin kerjasama dengan Iran. Pada 19 Oktober 1987, Amerika melakukan serangan terhadap Iran dengan sandi ”Operation Nimble Archer” dan gagal. Pada 18 April 1988

    8. kembali Amerika melakukan serangan dengan sandi “Operation Praying Mantis” dengan menyerang posisi militer Iran di teluk Persia dan menenggelamkan satu buah kapal Frigate milik Iran. Angkatan Laut Amerika Serikat juga menyerang fasilitas minyak lepas pantai milik Iran. Sementara Iran meledakan ranjau di Selat Hormuz yang merusak kapal korvet Amerika Serikat, USS Samuel B. Roberts. Operasi militer ini merupakan yang terbesar dilakukan Angkatan Laut Amerika pasca Perang Dunia II. Serangan ini dilakukan ditengah situasi Iran sedang berperang melawan Irak dalam perang Irak – Iran (1980 – 1988).

    9. Pada 3 Juli 1988, Angkatan Laut Amerika meluncurkan missile dari kapal cruiser USS Vincennes dan menghancurkan pesawat Airbus A300B2 milik Iran yang terbang di atas Selat Hormuz. Pesawat komersial berjadwal ini hancur, 290 masyarakat sipil dari 6 negara tewas termasuk 66 anak-anak. USS Vincennes berada di teluk Persia sebagai bagian dari “Operation Earnest Will”. Kepada PBB, Iran mengajukan peristiwa itu sebagai tindakan teroris oleh negara. Amerika menjawab bahwa itu sebagai “insiden yang tidak disengaja
    .

    ReplyDelete
  11. 10. Pada Oktober 1992, Amerika menetapkan sangsi atas kecurigaan terhadap Irak dan Iran yang diduga mengembangkan senjata pemusnah masal (WMD). Tahun 1994, Conoco (perusahaan minyak Amerika) menandatangani kontrak investasi minyak dengan Iran sebesar US $ 1 milyar. Merasa kecolongan, pada Maret 1995, Amerika menetapkan embargo total terhadap segala jenis investasi dan perdagangan

    11. Pada tahun 1993, Amerika mengeluarkan kebijakan “dual containment” dengan menerbitkan ILSA (Iran Libya Sanctions Act), yang berisikan sangsi bagi perusahaan-perusahaan diluar Amerika Serikat yang melakukan investasi di Iran dan Libya senilai diatas 40 Juta US$ setahun. Tahun 1996, kebijakan “dual containment” difokuskan kepada Iran, terbitlah ISA (Iran Sanction Act) yang merupakan pengetatan dari sangsi sebelumnya, yaitu pemberian sangsi kepada setiap perusahaan dari negara manapun yang melakukan investasi lebih dari 20 juta US$ per-tahun dalam industri minyak Iran

    12. Pada Agustus 2001, Presiden Bush menandatangani sebuah rancangan undang-undang perpanjangan masa berlakunya ILSA menjadi sebuah Undang-undang resmi. Pada 29 Januari 2002, Presiden Amerika George W. Bush menyebut Iran bersama Iraq dan Korea Utara sebagai negara poros setan “Axis of evil”.Bush berupaya menyerang ketiga negara. Rencana serangan ke Korea Utara batal, karena Amerika tidak didukung sekutu dekatnya (Korsel dan Jepang) serta ditentang keras oleh China. Amerika mengalihkan ke Iraq, sambil mengintip Iran

    13. Amerika kemudian menggunakan kelompok Jundullah untuk melakukan teror dan sabotase terhadap berbagai kepentingan Iran. Dalam aksinya ini, Jundullah berhasil membunuh sekitar 400 tentara Iran. Jundullah sendiri merupakan kelompok militan Islam yang berbasis di Waziristan, Pakistan, yang diorganisir dan didanai Amerika. ABC (the American Broadcasting Company) mengungkapkan hal ini dengan mengutip The Washington Times pada 3 April 2007. Amerika juga mensponsori dan menggunakan kelompok minoritas Ahwazi Arab dan Baluchi untuk melakukan operasi dibawah kendali CIA dan the Joint Special Operations Command (JSOC) hingga tahun 2008. Sasaran utama operasi ini adalah serangan terhadap pasukan Garda Revolusi Iran.

    14. Tanggal 23 Maret 2007, Iran menangkap 15 Marinir Inggris yang berupaya melakukan penyusupan ke wilayah Iran. Inggris dan Amerika meradang, pada Oktober 2007 Amerika menjatuhkan sangsi terhadap Bank Sepah, Bank Arian, Bank Kargoshaee, Bank Melli dan Bank Saderat sebagai upaya blokade perdagangan Iran. Ketegangan semakin meningkat di Januari 2008, ketika Angkatan Laut Amerika dan Iran sudah saling berhadapan di Selat Hormuz. Pada Juni 2008, Iran melakukan blokade Selat Hormuz selama lima jam sebagai respon rencana penyerangan Israel.

    15. Pada April 2009, kembali Amerika menjatuhkan sangsi IRPSA (the Iran Refined Petroleum Sanctions Act of 2009) yang berisi ancaman kepada pihak yang terlibat dalam industri penyulingan minyak Iran. Pada 18 Juni 2009, Inggris membekukan aset Iran senilai $1.59 miliar. Pada 19 November 2009, Amerika menambahkan sangsi IRPSA meliputi pelarangan penjualan peralatan eksplorasi minyak dan gas terhadap Iran, baik itu yang dilakukan negara, perusahaan maupun individu

    16. Pada 26 Juli 2010, Uni Eropa mengesahkan sanksi untuk membatasi kegiatan investasi minyak dan gas dalam upaya membatasi produksi gas alam Iran

    17. Intelejen Iran melaporkan bahwa sejak setahun ini, skala dan kualitas serangan lebih masif. Pada bulan Mei 2011, Iran menangkap 30 orang yang melakukan kegiatan spionase untuk AS. Pada 17 Desember 2011, Kementerian Intelijen Iran juga mengumumkan telah menangkap seorang mata-mata yang merupakan staf analis CIA yang bertugas menembus aparat intelijen Iran.

    ReplyDelete
  12. 18. Amerika juga mengirimkan pesawat mata-mata paling canggih yang dimilikinya, yaitu RQ-170 Sentinel. Namun pada 4 Desember 2011 Iran berhasil menangkap RQ-170 dengan kerusakan minim. Amerika minta pesawatnya dikembalikan, tapi Iran mengembalikannya dalam bentuk replika berukuran 1/80 dari ukuran aslinya yang telah diproduksi masal dan dijual luas sebagai mainan anak-anak seharga US$ 4 dolar (Rp 36 ribu). Selain akan mengembangkan pesawat serupa, Iran juga berniat memberikan prototypenya ke Rusia dan China, dua negara raksasa yang juga musuh besar Amerika.

    19. RQ-170 adalah pesawat mata-mata tanpa awak yang dirancang sebagai pesawat siluman yang tak terlacak radar. RQ-170 dibuat oleh Lockheed Martin AS dengan panjang 26m, lebar 4,5m dan tinggi 1,84m, dilengkapi sistem pengumpulan data modern di bidang elektronik, visual, komunikasi, dan sistem radar. Kemampuan Iran melacak dan menangkap RQ-170 dalam keadaan utuh mengejutkan dunia. Selama ini dipercaya bahwa penguasaan terknologi tersebut masih terbatas pada Amerika dan Israel. Tetapi Iran mampu meladeni perang elektronik dari kedua negara tersebut. Bahkan pesawat sejenis dengan teknologi yang lebih canggih milik Israel, baru-baru ini juga jatuh ketika tengah dalam persiapan melakukan tugasnya ke Iran. Eric Schmidt, CEO Google Inc, dalam wawancara dengan CNN mengakui kemampuan luar biasa dari para ahli perang cyber Iran, terutama keberhasilannya menangkap RQ-170

    20. Serangan dalam perang elektronik lain adalah serangan terhadap program sentrifugal nuklir Iran dengan menyusupkan virus Stuxnet-worm. Serangan mampu dijinakkan Iran dalam beberapa hari. Pakar Kapersky, yang merupakan perusahaan penyedia antivirus terkemuka di dunia, merasa kagum dengan kesigapan Iran tersebut. Dalam panggung perang elektronik ini, Iran juga berupaya menunjukkan kemahiranya dengan mengacak siaran VOA, BBC, Deutsche Welle, Voice of America berbahasa Persia, layanan Free Radio, Farda Radio, dan layanan Free Radio Europe/Radio Liberty.

    21. Berbagai perang ekonomi yang dilancarkan Amerika dan sekutunya sejak 1980 hingga saat ini, tidak banyak menuai hasil. Juga dengan sangsi terbaru yang diharapkan membuat berbagai negara memutuskan hubungan dagang dengan Iran. Pada 26 Januari 2012, India tetap mendatangkan minyak dari Iran yang merupakan pemasok 12 persen dari kebutuhan minyak mentah India. Untuk transaksi ini India membayar dengan mata uang rupee yang kemudian dapat digunakan oleh Iran untuk membayar berbagai impor dari India. Sebelumnya India menggunakan US $ untuk membayar minyak Iran

    22. Tiga puluh dua tahun hidup dalam embargo tidak membuat Iran lemah. Demikian pula selama 32 tahun dalam ancaman perang tidak membuat Iran ciut nyali. Namun kini, demi mencermati gelar militer dari kedua belah pihak, sulit dipercayai bahwa ini hanya dalam rangka “deterence”. Chief Editor of the Russian National Defense magazine, Igor Korotchenko, meramalkan bahwa perang akan segera terjadi antara Amerika Serikat dan Iran.
    23. Hizbullah dibawah komando ahlul bait nabi saw yaitu sayyid hasan nasrullah telah berperang dgn yahudi israel tahun 2000 dan 2006. Fakta kemenangan dan membuat malu as dan yahudi adalah perang 33 HARI DITAHUN 2006. Semua media dunia baik cetak maupun electronic meliputnya dan hanya salafi-wahabi yg menafikan kebenaran ini. Semua media meliput bagaimana israel kalah dalam perang ini, ratusan tentara dan warga sipil israel mati akibat bom dan rudal hizbullah yg disuplay iran.

    ReplyDelete
  13. fakta ini didukung dgn dimintainya tentara indonesia dan Malaysia oleh PBB untuk dikirim kelibanon agar menjaga perdamaian dan mencegah perang antara israel dan hizbullah syiah.

    24. SATU-SATUNYA TENTARA YG MEMBANTU PALESTINA YAITU Pasukan Hizbullah-syaih imamiyah yg didukung iran dari segi dana dan senjata sampai hari ini telah berperang bersama hamas dan rakyat palestina untuk mengusir yahudi dari tanah SUCI UMAT ISLAM.YAITU BAITUL MAQDIST

    MAU ANTUM BANDINGKAN DGN SAUDI ARABIA YG DIDUKUNG SYEIKH2 JONGOS ANTUM TERSEBUT YG TAK PERNAH BERPERANG DGN AS ??? BAHKAN TEGA MENGHIANATI UMAT ISLAM DISELURUH DUNIA DAN MENGHIANATI HADIST NABI SAW AGAR MENGELUARKAN KAUM MUSRYIKIN DARI JAZIRAH ARAB.

    SYEKH2 ANTUM YG MENDUKUNG PEMERINTAHAN SAUDI ARABIA ITU BUKAN HANYA DIAM MELIHAT KAUM MUSRYIKIN BERTEBARAN DIJAZIRAH ARAB MALAH NO COMENT SEDIKITPUN BAHKAN TAK PERNAH MENENTANG KETIKA RAJA FADH MENGUNDANG RIBUAN TENTARA AS DAN MENGIZINKANNYA MENDIRIKAN PANGKALAN MELITER DISAUDI ARABIA. NEGARA KEBANGGAAN SYEIKH2 ANTUM TERSEBUT.

    INIKAH ULAMA-ULAMA YG ANTUM BANGGA-BANGGAKA N ITU ???? YG SANGGUP MELEMPAR HADIST NABI SAW KEBELAKANG PUNGGUNGNYA DEMI TUANNYA BANI SAUD DAN DIAM SERIBU BAHASA KETIKA BANI SAUD MENDATANGKAN RIBUAN TENTARA MUSRYIKUN AS KESAUDI ITU!!!

    TANYA KENAPA ??????????????? ??

    ReplyDelete
  14. Iran baru saja mengadakan hubungan diplomasi langsung dengan amerika. Obama telah mengiktiraf projek nuklear iran sejak sekian lama mereka berlakon dipentas meja rundingan.amerika dan iran dah lama menghisap darah umat islam di afghanistan, iraq dan yaman. Cuma mereka memerlukan masa agak lama untuk menutup muslihat yg mereka di syria. darah umat islam yang tumpah di sana lebih teruk berbanding strategi amerika memakan saudi secara halus dengan menyokong gerakan syiah di qatif, timur saudi. Kesilapan raja saudi berkawan dengan amerika sudah lama ditentang oleh gerakan alqaeda yang diperangi bersama oleh saudi, sekularis arab, amerika iran, russia, india, rejim alawiyyin dalam gagasan war on terrorism pasca 9/11. Amerika bertapak di saudi untuk perancangan lebih besar, menghapuskan dinasti itu dengan mengalih sokongan kepada syiah kuffar di qatif, boneka iran.

    ReplyDelete
  15. Hanya orang kurang sihat sahaja boleh mengakui syiah itu mazhab islam dan menyambung fatwa azhar sempena projek imperialism jama abdul naser itu. Fatwa itu telah dirombak oleh puluhan ulama islam yang menyatakan syiah kufur mutlak berdasarkan kebusukan aqidah dan ibadat mereka. Umat syiah sendiri baru saja menuntut malaysia melayan mereka sebagai agama minoriti dalam pertemuan COMANGO di Geneva 2013 lepas. Jika mereka sendiri mengiktiraf diri mereka sebagai agama minoriti, maka dengan sendiri mereka telah mencabut perkataan mazhab dan islam pada agama ciptaan yahudi itu. Itulah kebodohan yang nyata.

    ReplyDelete
  16. Wahai tuan admin, janganlah mudah sangat nak mengatakan seseorang islam yg lain sesat atau kafir. Janganlah menulis artikel tentang apa yg kamu tak faham. Janganlah ingat islam tuan sudah tahap ulama. Rasullulah SAW ada bersabda tentang orang sepert tuan, sabda baginda;
    Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: “Akan datang kepada kalian masa yang penuh dengan tipu daya; ketika itu orang akan mempercayai kebohongan dan mendustakan kebenaran. Mereka mempercayai pengkhianat dan tidak mempercayai pembawa kebenaran. Pada masa itu, ruwaibidhah akan berbicara. Rasulullah SAW ditanya: Apakah itu ruwaibidhah? Lalu Rasulullah menyebut: Ruwaibidhah adalah orang bodoh (yang berbicara) urusan umat.” (Hadis riwayat Ibnu Majah dari Abu Hurairah)

    Al-quran juga ada menulis tentang orang seperti tuan.

    Allah berfirman yang bermaksud: “Katakanlah: Adakah sama orang yang mengetahui dengan orang yang tidak mengetahui? Sesungguhnya orang yang berakal yang dapat menerima pelajaran.” (Surah Az-Zumar, ayat 9)

    Cermin cerminlah diri tuan sebelum bercakap tentang orang lain,,,Wassalam.

    ReplyDelete
  17. Suara wakil parti penyembah berhala allaat menyalak menggunakan ayat quran dengan sangkaan agama dajjal itu islam. Kita 'terpesona' dgn hujah penyembah batu karbala dan kemaluan wanita itu...

    ReplyDelete
  18. Seharusnya ugama menjadi wadah persatuan ummat, baik umat Islam pada khasnya maupun umat manusia pada awamnya, bukannya menjadi alasan untuk saling fitnah, saling mengece dan saling membunuh.

    ReplyDelete