Thursday, September 13, 2012

Syiah, Syria dan Kesedaran ?

Saya utarakan beberapa aspek bagi menilai arus dan rentak cerapan peminat-peminat gerakan Islam di Timur Tengah masa kini yang kian mendidih. Hari ini sebahagian besar pengkagum-pengkagum Iran dan rejim Syiah pimpinan Khomeini di bawah kerajaan pimpinan mulah-mulah Syiah bagi pihak Imam ke-12 yang ghaib (al-Masih al-Dajjal) terbungkam, terbelalak, bingung, kehairanan dan kelu seribu bahasa hendak menilai apakah status yang layak dinamakan  atas pekerjaan rejim keluarga al-Asad Syria yang sangat diketahui disokong sepenuhnya oleh rejim mulah Iran dan dua sahabat karibnya iaitu komunis Russia dan China, ketika mereka membantai dengan rakus anak-anak kecil, rakyatnya yang beragama Islam (rejim Syria beraliran Nusairriyyah menuhankan raja mereka). Mereka membantai pemimpin-pemimpin ikhwan dan ulama’-ulama’ yang berpotensi membawa aliran islamis selepas Bashar digulingkan persis dan tidak ubah bagaimana halnya rejim Yahudi di Israel membantai umat Islam di Palestin sejak berkurun lamanya.

Pertamanya mungkin timbul dibenak mereka mengapa Syria sanggup bertindak seperti Yahudi terhadap ahli Sunnah yang dianggap pemberontak sejak mulanya rejim keluarga al-Asad memerintah?  Mengapa sekejam Yahudi?  Keduanya mengapa Iran sedia menyokong secara berterusan dan mengapa Russia dan China? Mengapa ‘hero-hero’ dan ‘wira-wira’ kami seperti Hizbullah dan Nasrallah tidak putus-putus membela al-Asad yang sekejam Yahudi itu? Mengapa mereka turut serta dan tidak bertindak mengecam Syria atau apa-apa sahaja yang perlu untuk keselamatan umat Islam (Sunni) di Syria? Barangkali oleh sebab pernah membaca maklumat tentang hubungan sebenar Syiah-Yahudi atau mungkin kesan penyampaian alam maya yang canggih disokong pula seluruh penceramah surau, masjid dan ceramah-ceramah politik yang pro ikhwan di Mesir yang sedang menikmati nafas baru sejurus revolusi maka terbangun lah akal dan kesedaran bahawa ada benarnya cerita-cerita yang menyatakan Syiah ini sebenarnya adik-beradik Yahudi dan mereka sebenarnya musuh Islam. Itu pun berapa ramai lagi yang masih berkira-kira dan berharap masih ada harapan untuk bertaqrib dengan Syiah demi ‘kesatuan’ umat Islam menentang musuh.

Saya boleh katakan jika tidak kerana beberapa  isu ajaib yang telah berlaku boleh jadi rentak cerapan mereka masih belum berubah kerana bukan senang untuk memahami situasi Timur Tengah sebenarnya.  Jika ada saja seorang penceramah menggunakan perkataan wahabi dan teroris untuk pejuang-pejuang Islam di sana maka terpadamlah imej beberapa pihak di sana, baik kerajaan, tokoh-tokoh pejuang, ulamak besar, kumpulan mujahidin, tokoh-tokoh ahli hadis dan mungkin termasuk jemaah ikhwan itu sendiri jika mereka salah perkiraan berdasarkan akal yang beku. Berlakunya beberapa isu yang ajaib inilah sebenarnya mengubah tanggapan ramai. Jika tidak kerana kejamnya yang maksima rejim Syria terhadap ahli Sunah di sana maka belum tentu pemikiran mereka boleh berubah sebenarnya kekejaman Syria ini telah membuka mata. Namun ia turut dibantu oleh beberapa perkara yang ajaib jua. Antaranya kekejaman rejim Alawiyyin itu dibongkar oleh media-media besar dunia yang dikuasai oleh Zionis. Oleh sebab Amerika dan Barat sedang bersedia untuk menabalkan rejim pro-Barat yang baru di Syria dan membangkul sampahkan golongan islamis selepas Bashar digulingkan.

Sebagai pihak yang menyokong pertukaran rejim di Syria, maka media-media dunia membongkarkan kejadian dahsyat dan mengerikan di Syria seluas-luasnya untuk maksud tersebut. Orang ramai sudah mula melupakan kejadian-kejadian kekejaman Amerika dan Iran di Iraq. Ramai sudah melupakan jutaan gambar-gambar dan video-video  kekejaman di negara yang sedang diperintah oleh Amerika bersama Iran hari ini tidak pernah dimunculkan secara terbuka oleh media-media Zionis. Kesedaran ini turut dibantu oleh kemenangan pihak ikhwan pimpinan Mursi di Mesir hari ini. Di bawah pimpinan beliau sikap tegasnya untuk membela nama-nama sahabat Nabi, membela perjuangan Ahli Sunah dan umat Islam di Syria dan Palestin dan serangan kerasnya untuk mengajar Iran supaya bersikap betul mengenai isu Syria  berjaya memisahkan titik sebenar antara Syiah dengan Islam dan umat Islam. Jika tidak kerana keajaiban revolusi di Mesir yang menumbangkan rejim Mubarak dan penguasaan tentera di Mesir boleh jadi golongan yang pro-ikhwan masih beku dan terpukau dengan silauan slogan taqrib yang dilaung-laungkan oleh rejim di Iran.

Hari ini Mursi ternyata menimbulkan masalah kepada Iran sehinggakan media-media Iran terpaksa berdusta bagi menunjukkan Mursi tidak mendatangkan masalah kepada mereka. Ucapan Mursi telah diputar belit dan wujud pelbagai dakwaan palsu atas nama Mursi diusahakan oleh Iran bagi meneruskan taqrib mereka kononnya tidak wujud perbezaan Mesir baru dengan Iran.  Saya katakan sikap Mursi dan kejadian di Mesir banyak membantu orang ramai mengenali perbezaan Syiah-Sunah masa kini bahkan telah mendekatkan jarak Syiah-Yahudi dengan penglibatan Iran di Syria menyebelahi rejim Asad. Iran menyokong Syria kerana Syiah kata seorang profesor sejarah UM dalam perbincangan mengenai Syria dikaca TV1.


Meninjau kembali sikap pengamat-pengamat isu timur tengah ini menimbulkan rasa kepuasan di jiwa penulis. Isu Syria bukan merupakan isu baru dan kita bukan hari ini sahaja menilai kekejaman Syria setaraf dengan Yahudi Zionis. Pengkajian terhadap Syiah harus bermula dan pengasas ajaran agama itu sendiri iaitu anak Yahudi dari Yaman yang bertanggungjawab membuat gerakan membunuh khalifah Uthman dan mengasaskan ajaran Syiah itu sendiri.  Tidak pelik lah ajaran Syiah itu benar-benar menyamai Yahudi termasuk Imam ke 12 mereka yang ditunggu-tunggu itu sebenarnya Dajjal di sisi Yahudi. Warisan Ibn Saba’ ini diteruskan oleh pengikut Ibn Saba yang terkenal dengan kelompok Sabaiyyah yang menjadi pendamping-pendamping para Imam Syiah yang sepuluh orang itu. Pendamping-pendamping inilah yang menjadi perawi agama Syiah bagi pihak Imam-Imam yang tidak berdosa itu cuma subjek ini tidak menarik perhatian untuk menjadi bahan kajian kepada golongan politik. Menoleh sejarah kita tidak memerlukan isu Syria pun untuk mengetuk pintu kesedaran tentang pekerjaan sebenar orang-orang Syiah bersama orang-orang Yahudi.

Bermula dengan pembunuhan khalifah Uthman, penyusupan mitos dan ritual teologi karut dari ajaran Yahudi menerusi  Ibnu Saba’ dan agen-agennya bagi meranapkan umat Islam. benih ini berkembang dalam bentuk pembunuhan etnik besar-besaran terhadap umat islam (Ahli Sunnah). Sebelum Syria di bawah rejim Asad, Syiah Nusairiyyah mewarisi kekejaman Ismailiyyah di Mesir  pada kurun ketiga. Nusairiyyah sendiri melanggar Baghdad dan melakukan pembersihan etnik menerusi pemimpin kejam mereka, Timur Lang. Sekutu mereka rejim Rafidhah di Iran mewarisi kerja-kerja Ibn al-Alqami dan saintis al-Tusi ketika bekerjasama dengan penjajah Hulagu Khan meratah khalifah dan umat Islam di Baghdad  dalam peristiwa kejatuhan kerajaan Abbasiyyah 1258M yang lalu. Terlalu sikit ruang untuk menulis pekerjaan Syiah melakukan pembersihan etnik pada masa tersebut. Tidak cukup di situ berdirinya rejim dan agama rasmi Rafidhah di Iran di bawah rejim Safawi mengorbankan jutaan rakyat Ahli Sunah Iran sehingga saat tulisan ini ditulis. Media-media dunia yang dikuasai Zionis tidak pernah melaporkan pembersihan etnik di Arabistan, Balchistan, Zahedan dalam wilayah Iran terhadap ahli Sunah di bawah pimpinan rejim Khomeini sejak zaman berzaman. Terlalu dekat dengan kita sebelum Syria isu perang Iraq 2003 oleh Amerika bersama Iran mengorbankan jutaan rakyat Iraq terutamanya ahli Sunah. Adakah kita mendapat gambaran yang sebenar di Iraq menerusi media-media Zionis dan Iran?

Kesemua fakta-fakta sejarah ini harus menjadi renungan para akademik, agamawan dan ahli politik yang cintakan agama dan umat Islam. Kita diperbodohkan dengan slogan taqrib bagi menutup fakta-fakta sejarah yang telah lama tersimpan rapi dan berdebu kerana kedunguan dibius oleh slogan taqrib. Saya percaya tanpa melalui pembacaan mendalam Isu Syria ini akan reda apabila Bashar digulingkan dan Amerika menjajah Syria masuk dalam pelan Israel Rayanya dan pada waktu itu Amerika akan menyambung semula agenda menjadikan Iran sebagai wira rantau Timur Tengah bersama Hizbullah. Kaedahnya? Versi perang baru Israel vs Iran (Hizbullah). Waktu itu hati masing-masing meronta-ronta menyokong Syiah sekali lagi! Sebab? Lembap pick up!

4 comments:

  1. Walaupun secara teori kerusuhan di antara bangsa itu tidak merugikan negara dan bangsa saya Mulkullah ( Negara Tuhan ) , bahkan menguntungkan saya dan perjuangan bangsa saya ( Mulkullah ).

    Tapi karena mengingat wilayah itu merupakan bagian dari wilayah Mulkullah ( Negara Tuhan ), dan kerusuhan itu bisa berdampak kerusakan wilayah, selain itu siapa yang mengetahui di antara bangsa itu ada manusia yang punya potensi mau ikut perjuangan Mulkullah, dan bahkan jadi pasukan elit Mulkullah, yang belum mengetahui perjuangan Mulkullah, dan perlu informasi yang jelas, maka rasanya saya perlu juga mengirimkan pasukan perdamaian dan ke amanan juga pembangunan ke wilayah itu.

    Hanya persoalan utamanya, sampai hari ini saya belum punya pasukan khusus yang bisa di percaya untuk mengatasi masalah itu, walaupun saya yakin jika saya sudah punya pasukan itu kini dan bahkan di kala saya sudah wafat nanti, kekuatan perang bangsa itu bukan masalah besar untuk bangsa Mulkullah sejati.

    Dan di Indonesia saya sudah tidak bisa membangun pasukan itu, karena semua kiriman untuk saya selalu tidak pernah sampai kepada saya akibat di rampok oleh anak bangsa Indonesia langsung atau dengan tidak ada yang mau membantu saya meminjamkan uang untuk membayar semua biaya pengiriman itu atau mengambil kiriman itu lalu memberikannya kepada saya. Iblis memang sangat berkuasa di Indonesia, bangsa Mulkullah masih prihatin.

    Maka saya hanya bisa berdo'a semoga orang yang punya iman bangkit dan tabah menjalani semua dampak kerusuhan itu.

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah, Allah masih melembutkan hati ini sehingga mengalirnya air mataku ketika membaca artikel ini. benarlah, kebanyakan media telah dikuasai oleh rejim zionis. mereka mengawal berita pembersihan etnik terutamanya pembunuhan Ahli Sunni di kebanyakan negara Islam. yang di Syria, di Rohingya, itu yang kita tahu.. tapi yang di Iraq dan lain-lainnya kita tak pernah tahu berapa bilangannya.. Allahu.. penyeksaan ke atas diri mereka lebih teruk.. hanya air mata dan doa yang mampu aku sumbangkan. lemahnya aku, ya Allah..

    ReplyDelete
  3. sepatutnya saudara lebih mengkaji sebab musabab setiap permasalahan lebih mendalam dari hanya mengikuti sahaja apa yang diuwar2kan oleh media...salam

    ReplyDelete